Contact EuropeDirect

Str. Petre Ispirescu nr. 15A Localitate: Bistrita
Cod Postal: 420081
Telefon centrala: 0263-23.06.40, 23.04.00, 21.00.49, 21.00.38, 23.06.40
Fax: 0263-21.00.39
email:europedirect@cciabn.ro




Program de activitati:

March 2020
SunMonTueWedThuFriSat
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 








Din ce an deputatii din Parlamentul European sunt alesi prin vot universal direct?


a.1957

b.1963

c.1979

d.1981



     Vezi raspunsul corect



         


Retele sociale:







 Comisia Europeana cere asigurarea fluxului continuu al marfurilor in toata Uniunea Europeana prin ‘’culoare verzi’’ Focarul COVID-19 are un impact perturbator major asupra transporturilor și mobilității europene. Lanțul de aprovizionare europe
Publicat la 26/03/20 09:24AM in EuropeDirect - 1/52/53/54/55/5 - (0)Comentarii

Focarul COVID-19 are un impact perturbator major asupra transporturilor și mobilității europene. Lanțul de aprovizionare european este menținut printr-o rețea extinsă de servicii de transport de marfă, inclusiv toate modurile de transport. Serviciile de transport maritim și aerian continuu și neîntrerupt sunt de importanță strategică esențială pentru întreaga UE. Lanțurile de aprovizionare terestre, în special cele rutiere, care reprezintă astăzi 75% din transportul de marfă, au fost afectate în special de introducerea interdicțiilor de intrare la frontierele terestre interne și / sau de restricțiile pentru șoferii profesioniști care accesează anumite state membre. Timpurile de așteptare în unele zile recente, la anumite granițe interne ale UE, au depășit 24 de ore, chiar și pentru livrări medicale.

n data de 23.03.2020 Comisia Europeana (CE) a emis noi prevederi practice in legatura cu modul de punere in aplicare a Orientarilor privind gestionarea frontierelor, in scopul de a mentine circulatia marfurilor pe tot teritoriul UE pe durata actualei pandemii. Pentru a se asigura ca lanturile de aprovizionare din intreaga UE continua sa functioneze, se solicita statelor membre sa desemneze neintarziat toate punctele interne corespunzatoare de trecere a frontierei din cadrul retelei transeuropene de transport (TEN-T) ca puncte de trecere a frontierei pentru "culoarele verzi".

Punctele de trecere a frontierei pentru ''culoarele verzi" trebuie sa fie deschise tuturor vehiculelor de marfa, indiferent de natura marfurilor pe care le transporta.Trecerea frontierei, inclusiv toate verificarile si controalele medicale, nu trebuie sa dureze mai mult de 15 minute. Procedurile de la punctele de trecere a frontierei pentru "culoarele verzi" trebuie reduse la minimum si simplificate, mentinandu-se un nivel strict necesar. Verificarile si controalele medicale trebuie efectuate fara ca soferii sa trebuiasca sa iasa din vehicule, iar acestia trebuie supusi doar unor controale minime.

Nu trebuie sa li se solicite conducatorilor vehiculelor de transport de marfuri sa prezinte niciun alt document in afara documentului de identitate, a permisului de conducere si, daca este necesar, a unei scrisori din partea angajatorului. Trebuie acceptata prezentarea/depunerea documentelor pe cale electronica. Niciun vehicul si niciun conducator al vreunui vehicul de transport de marfuri nu trebuie sa fie discriminati, indiferent de originea si destinatia lor, de nationalitatea conducatorului auto sau de tara de inmatriculare a vehiculului. In contextul actualei situatii, se solicita insistent statelor membre sa suspende temporar toate interdictiile de acces rutier valabile actualmente pe teritoriul lor, cum ar fi condusul la sfarsit de saptamana, pe timp de noapte si interdictiile de la nivel sectorial.

Comisia incurajeaza statele membre sa creeze coridoare sigure de tranzit care sa le permita conducatorilor auto particulari si pasagerilor lor, cum ar fi lucratorii din sectorul sanatatii si din cel al transporturilor, precum si cetatenilor UE care sunt repatriati, indiferent de nationalitatea lor, sa tranziteze tara direct, cu prioritate, in toate directiile necesare de-a lungul retelei TEN-T. Acest lucru trebuie facut mentinandu-se cu strictete pe ruta desemnata si luandu-si pauzele necesare minime. Statele membre ar trebui sa se asigure ca dispun de cel putin un aeroport functional pentru zboruri in scopuri de repatriere si in scopuri umanitare si de ajutorare. In urma videoconferintei din 18 martie dintre ministrii transporturilor din UE, Comisia a infiintat o retea de puncte nationale de contact si o platforma prin care sa furnizeze informatii privind masurile nationale in domeniul transporturilor luate de statele membre ca raspuns la coronavirus.

Punctele nationale de contact ar trebui sa sprijine functionarea eficace a punctelor de trecere a frontierei pentru "culoarele verzi". Tarile terte invecinate sunt invitate sa coopereze indeaproape cu aceasta retea pentru a asigura fluxul de marfuri in toate directiile. Pentru a mentine fluxul transporturilor, Comisia recomanda ca statele membre sa ia masuri pentru a asigura libera circulatie a tuturor lucratorilor implicati in transportul international, indiferent de modul de transport. In special, ar trebui sa se renunte la norme precum restrictiile de calatorie si carantina obligatorie a lucratorilor din sectorul transporturilor care nu prezinta simptome. De exemplu, statele membre nu ar trebui sa solicite ca lucratorii din sectorul transporturilor sa detina un certificat medical care sa dovedeasca faptul ca sunt in stare buna de sanatate.

Pentru a se garanta siguranta lucratorilor din sectorul transporturilor, este necesar un nivel ridicat in ceea ce priveste igiena si masurile operationale in aeroporturi, porturi, gari si alte noduri de transport terestru. Ar trebui sa se considere ca certificatele de competenta profesionala recunoscute la nivel international dovedesc intr-o masura suficienta ca lucratorul isi desfasoara activitatea in domeniul transporturilor internationale. In lipsa acestor certificate (nu toti conducatorii auto internationali detin un astfel de document) ar trebui acceptata o scrisoare semnata de angajator. Toate aceste principii ar trebui sa se aplice si resortisantilor tarilor terte daca acestia sunt esentiali pentru a asigura circulatia libera a marfurilor in interiorul UE si cu destinatia UE. " Rețeaua UE de transport conectează întreaga UE.

Documentul nostru de orientare are drept scop să contribuie la protejarea lanțurilor de aprovizionare ale UE în aceste condiții dificile și să asigure că mărfurile și lucrătorii din sectorul transporturilor pot continua să circule peste tot unde este necesar, și asta fără întârziere. Acum este importantă mai mult decât oricând o abordare colectivă și coordonată în privința transportului transfrontalier. Culoarele verzi sunt de asemenea concepute special pentru a-i proteja pe lucrătorii din sectorul transporturilor aflați în prima linie a acestei crize.

Acest set de recomandări le va facilita misiunea deja stresantă și va conferi muncii lor mai multă siguranță și previzibilitate", a declarat comisarul european pentru transporturi, Adina Valean.

Sursă știre : https://ec.europa.eu/romania/news/20200324_orientari_culoare_verzi_ro

Comunicarea integrala a Comisiei Europene referitoare la implementarea culoarelor verzi în temeiul Orientărilor privind măsurile de gestionare a frontierelor în vederea protejării sănătății și a asigurării disponibilității mărfurilor și serviciilor esențiale se gseste aici : https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/legislation/2020-03-23-communication-green-lanes_en.pdf


Citeste mai mult



Tweet

Adauga comentariu
Name
Email/URL

Comment

 



Go back



vizualizati -> ARHIVA STIRI 2010




Vizitatori:
Website counter
   

PARTENERI MEDIA


Televiziunea AS TV Cronica de BN Cotidianul Rasunetul Ziarul Mesagerul Radio Transilvania