Contact EuropeDirect

Str. Petre Ispirescu nr. 15A Localitate: Bistrita
Cod Postal: 420081
Telefon centrala: 0263-23.06.40, 23.04.00, 21.00.49, 21.00.38, 23.06.40
Fax: 0263-21.00.39
email:europedirect@cciabn.ro




Program de activitati:

August 2018
SunMonTueWedThuFriSat
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 








Din ce an deputatii din Parlamentul European sunt alesi prin vot universal direct?


a.1957

b.1963

c.1979

d.1981



     Vezi raspunsul corect



         


Retele sociale:







 Bugetul UE: Dezvoltarea regionala si politica de coeziune dupa 2020
Publicat la 30/05/18 08:47AM in EuropeDirect - 1/52/53/54/55/5 - (0)Comentarii

În cadrul urmatorului buget pe termen lung al UE pentru 2021-2027, Comisia propune modernizarea politicii de coeziune, principala politica de investitii a UE si una dintre cele mai tangibile expresii ale solidaritatii.

Economia UE este în curs de redresare, dar pentru a elimina decalajele care persista între statele membre si între regiunile din interiorul acestora, sunt necesare investitii suplimentare. Bazandu-se pe un buget de 373 de miliarde euro (preturi curente – luand în considerare inflatia) în angajamente pentru perioada 2021-2027, viitoarea politica de coeziune are, din perspectiva investitiilor, capacitatea de a contribui la eliminarea acestor decalaje. Resursele vor fi directionate în continuare catre regiunile care au cea mai mare nevoie de investitii pentru a recupera decalajul în raport cu restul UE. În acelasi timp, aceasta va continua sa fie o legatura puternica, directa între UE si regiunile si orasele sale.

Vicepresedintele Comisiei responsabil pentru locuri de munca, crestere, investitii si competitivitate, JyrkiKatainen, a declarat: „În urmatorii zece ani, politica de coeziune va ajuta ansamblul regiunilor sa-si modernizeze industria, sa investeasca în inovare si va facilita tranzitia catre o economie circulara, cu emisii scazute de dioxid de carbon. În plus, propunerea noastra va contribui, de asemenea, la consolidarea unui mediu favorabil întreprinderilor în Europa, creand conditii adecvate pentru cresterea economica, crearea de locuri de munca si investitii.”

Comisarul pentru politica regionala, Corina Cretu, a declarat: „Astazi propunem o politica de coeziune pentru toate regiunile, care sa nu lase pe nimeni în urma. Am îmbunatatit flexibilitatea acestei politici pentru a o adapta la noile prioritati si pentru a spori protectia cetatenilor UE. Am simplificat, de asemenea, normele, iar acest lucru va fi în beneficiul tuturor, de la întreprinderile mici la antreprenori si la scoli si spitale, care vor putea obtine fonduri mai usor.”

Principalele elemente ale propunerii Comisiei pentru modernizarea politicii de coeziune sunt:

1. Axarea pe prioritati strategice de investitii, în cazul carora UE este cea mai în masura sa obtina rezultate bune: Majoritatea investitiilor din Fondul european de dezvoltare regionala si din Fondul de coeziune vor fi directionate catre inovare, sprijinirea micilor întreprinderi, tehnologiile digitale si modernizarea industriala. De asemenea, acestea vor fi folosite în scopul de a facilita tranzitia spre o economie cu emisii scazute de carbon si lupta împotriva schimbarilor climatice, pentru punerea în aplicare a Acordului de la Paris.

2. O politica de coeziune pentru toate regiunile si o abordare mai adaptata a dezvoltarii regionale:

  • Investitii în toate regiunile: Regiunile care înregistreaza înca decalaje în ceea ce priveste cresterea sau veniturile, situate în principal în sudul si estul Europei, vor beneficia în continuare de un sprijin substantial din partea UE. Politica de coeziune va continua sa investeasca în toate regiunile, deoarece multe dintre acestea, situate în întreaga Europa (inclusiv în statele membre mai bogate), întampina dificultati în realizarea tranzitiei industriale, în combaterea somajului si în a se afirma într-o economie globalizata.
  • O abordare adaptata: Politica de coeziune clasifica regiunile în trei categorii: regiuni mai putin dezvoltate, regiuni de tranzitie si regiuni dezvoltate. PIB-ul pe cap de locuitor ramane în continuare principalul criteriu de alocare a fondurilor necesare pentru a reduce discrepantele si a ajuta regiunile cu venituri si crestere economica scazute sa recupereze decalajele. De asemenea, au fost introduse noi criterii pentru a reflecta mai bine realitatea de pe teren, si anume somajul în randul tinerilor, nivelul scazut de educatie, schimbarile climatice si primirea si integrarea migrantilor.
  • Initiative la nivel local: Politica de coeziune pentru perioada 2021-2027 reprezinta o Europa care împuterniceste, prin sprijinul acordat strategiilor de dezvoltare initiate la nivel local. Autoritatile locale, urbane si teritoriale vor fi mai implicate în gestionarea fondurilor UE, în timp ce ratele de cofinantare majorate vor îmbunatati asumarea raspunderii pentru proiectele finantate de UE în regiuni si orase.

3. Un numar limitat de norme, mai clare, mai scurte si un cadru mai flexibil:

  • Simplificarea accesului la fonduri: Comisia propune atenuarea complexitatii normelor în urmatorul buget pe termen lung al UE, reducand birocratia si simplificand procedurile de control pentru întreprinderile si antreprenorii care beneficiaza de sprijinul UE.
  • Un cadru unic de reglementare: Exista deja un cadru de reglementare unic care cuprinde sapte fonduri UE implementate în parteneriat cu statele membre („gestiune partajata”), ceea ce va facilita activitatea managerilor de programe finantate prin fonduri UE. Acest cadru va facilita, de asemenea, sinergiile, de exemplu între fondurile politicii de coeziune si Fondul pentru azil si migratie, pentru a elabora astfel strategii de integrare locala a migrantilor. Cadrul permite, de asemenea, stabilirea unor legaturi mai eficiente cu alte fonduri din setul UE de instrumente bugetare; De exemplu, statele membre pot alege sa transfere o parte din resursele politicii de coeziune catre programul InvestEU.
  • Adaptarea la necesitati: De asemenea, noul cadru combina stabilitatea necesara pentru planificarea pe termen lung a investitiilor cu nivelul adecvat de flexibilitate necesar pentru a face fata evenimentelor neprevazute. O evaluare la jumatatea perioadei va determina daca sunt necesare modificari ale programelor pentru ultimii doi ani din perioada de finantare si daca va fi posibil transferul limitat de resurse în cadrul programelor finantate din fondurile UE.

4. O mai stransa legatura cu semestrul european, pentru a îmbunatati mediul de investitii în Europa:Comisia propune consolidarea legaturii dintre politica de coeziune si semestrul european, pentru a crea un mediu favorabil întreprinderilor si cresterii în Europa, astfel încat investitiile UE si cele nationale sa poata fi valorificate la întregul lor potential. Aceasta consolidare a sprijinului politicii de coeziune pentru reformele structurale va asigura deplina complementaritate si coordonare cu noul Program îmbunatatit de sprijin pentru reforme.

Etape urmatoare

Într-un spirit de transparenta fara precedent, la 2 mai, Comisia Europeana a prezentat, pentru prima data în istorie, propunerea sa pentru noul buget pe termen lung al UE, atat în preturile curente, cat si în preturile constante din 2018. În acelasi spirit, Comisia publica astazi, de asemenea, alocarile nationale pentru politica de coeziune pentru statele membre, atat în preturile curente, cat si în preturile constante din 2018 (a se vedea anexa).

Un acord rapid asupra întregului buget pe termen lung al UE si asupra propunerilor sale sectoriale este esential pentru a asigura faptul ca fondurile UE vor da rezultate pe teren cat mai curand posibil.

Daca s-ar înregistra întarzieri similare celor constatate la începutul actualei perioade bugetare 2014-2020, 100 000 de proiecte finantate de UE nu ar fi lansate la timp; aceasta ar însemna ca multe scoli care trebuie renovate ar urma sa intre în renovare mai tarziu si ar presupune, de asemenea, ca unele echipamente medicale ar fi livrate cu întarziere în spitale sau ca micile întreprinderi ar fi fortate sa îsi planifice investitiile fara garantiile necesare.

Ajungerea în 2019 la un acord privind urmatorul buget pe termen lung ar asigura o tranzitie fara probleme între actualul buget pe termen lung (2014-2020) si noul buget, precum si previzibilitatea si continuitatea finantarii, în beneficiul tuturor.

 

Informatii preluate de pe Website-ul Reprezentantei CE în Romania.


Citeste mai mult




Adauga comentariu
Name
Email/URL

Comment

 



Go back



vizualizati -> ARHIVA STIRI 2010




Vizitatori:
Website counter
   

PARTENERI MEDIA


Televiziunea AS TV Cronica de BN Cotidianul Rasunetul Ziarul Mesagerul Radio Transilvania